Навчальний проект у 11 класі з математики


Давня Греція та її видатні математики


1.Мотивація проектної діяльності учнів.

Математика чудова наука.
            Олександр з Вільдьє — написав пісню про алгоритм, яка складається з 2645 віршів. Леонардо да Вінчі—назвав механіку «раєм математичних наук». У XV ст. арифметику називали малим мистецтвом», а алгебру - «великим мистецтвом» Ньютон—сказав про математику, що вона подібна до сварливої жінки, якщо хто захоче з нею поспілкуватися, то повинен весь час сперечатися. Магніцький — це прізвище дав йому Петро І за велике прагнення першого до математики' , Бурбакі — це псевдонім, під яким виступала ціла група вчених математиків. Лагранж — за велику ерудицію Наполеон назвав його «Хеопсовою пірамідою математичних наук». Гаусса — називали «королем математики» навіть його сучасники. Вієта—називали «батьком алгебри». Вінера — називали «батьком кібернетики». Ковалевську—називали «небесною музою». Одна з кривих у математиці називається «Локон Аньєзі». . Квітка гортензія була названа на честь жінки-математика, яка привезла її з Індії.
Ми ж з Вами відкриємо сторінку історії математики часів Давньої Греції. 
Грецька математика вражає насамперед красою і багатством змісту . Багато вчених Нового часу відзначали , що мотиви своїх відкриттів почерпнули у древніх. Зачатки аналізу помітні у Архімеда , коріння алгебри - у Діофанта , аналітична геометрія - у Аполлонія і т. д. Але головне навіть не в цьому. Два досягнення грецької математики далеко пережили своїх творців .Перше - греки побудували математику як цілісну науку з власною методологією , заснованої на чітко сформульованих законах логіки.Друге - вони проголосили , що закони природи збагненні для людського розуму , і математичні моделі - ключ до їх пізнання .
Можу сказати одне: від початку нашого літочислення, а можливо й набагато раніше, не було жодного покоління людей, яке б нічого не знали про математиків. Про них написано багато, та і нам є над чим попрацювати. Мене, наприклад, цікавить таке запитання: якою була та людина, яка зробила для розвитку науки так багато? Якими якостями володіла? Через що пройшла, прагнучи знайти шлях до науки?  Пропоную розпочати роботу.
У процесі підготовки ти навчишся: працювати з джерелами інформації, оформлювати дослідження, створювати презентацію.





 2. Опис проекту

Назва проекту: «Давня Греція та її видатні математики»

Ключове питання:
 Якими якостями володіли люди, які зробили для людства так багато? Як вони вплинули на розвиток науки?

Тематичні питання:
1.Давня Греція -  територія, природні умови, періодизація
2. Культура Давньої Греції.
3. Наука Давньої Греції.
4. Видатні математики Давньої Греції.

Змістовні питання:
1.Давня Греція -  територія, природні умови, періодизація
2. Культура Давньої Греції.
3. Наука Давньої Греції.
4. Видатні математики Давньої Греції.

Анотація
Це між предметний проект, який об’єднує математику, історію, інформатику, літературу, географію. У ході своєї діяльності, учні досліджують біографії математиків, визначають, якими якостями повинна володіти людина, порівнюють життя вчених. Знайомляться з культурою тогочасності  та з розвитком науки у різні періоди становлення цивілізації. Також під час роботи над проектом учні повинні дослідити, чи може кожна особистість зробити значний внесок у розвиток усього людства і якими якостями вона повинна володіти?

Навчальні цілі і прогнозовані результати
У процесі роботи над проектом учні знайомляться з біографіями вчених, виявляють зв'язок науки з філософією, мистецтвом, музикою, міфологією.  Вчаться планувати свою діяльність, працювати в колективі, захищати свій проект, критично мислити, розмірковувати, робити висновки, приймати самостійні та аргументовані рішення, виконувати різні соціальні ролі, співпрацювати в команді, покладатися один на одного.

Вік учасників – 11 клас

Термін, необхідний для реалізації навчального проекту – 1 місяць.

3. Учнівська конференція. Захист презентацій.

Презентації представлені в Додатках 1, 2, 3, 4, 5.

 Підсумок проекту

А зараз, щоб перевірити, наскільки діяльним є наш проект, пропоную провести обговорення. І дати відповіді на такі питання.

Математики – хто вони були, з яких сімей?
Зв'язок науки з мистецтвом, музикою, театром?
Чиї відкриття вразили Вас найбільше?
Вплив міфології на розвиток математики?
Як Ви оцінюєте прагнення давньогрецької міфології дати повну картину Світу, дати пояснення всьому?



Немає коментарів:

Дописати коментар